Logo Stulecia
WYJAŚNIENIE I ZNACZENIE LOGO
NA STULECIE ZGROMADZENIA
Logo obchodów stulecia jest proste i składa się z czterech głównych elementów: Jezus Mistrz, uczennice, ścieżka wyznaczona przez linie, po której idą, oraz liczba 100.
Główną postacią jest Jezus Mistrz; On jest centrum i celem naszego powołania i misji. Uczniostwo to codzienna nauka. Wymaga pójścia za Mistrzem, naśladowania Go, bo to przez Jego Słowo, Jego naukę i przykład uczymy się być uczennicami. „Ujęte miłością Jezusa Chrystusa, wybieramy Go w sposób wolny i osobiście. Tak oto zgłębiamy nową życiodajną Drogę, która prowadzi nas do Ojca, Prawdę, która nas wyzwala, i Życie, które napełnia nas radością” (Reguła13). On uczynił, stworzył i nadal tworzy historię z każdą z uczennic, które poszły za Nim, idą za Nim i pójdą za Nim.
Słowa: „Śladami Jezusa jako ewangeliczne kobiety”, temat Stulecia, otaczają mandorlę [aureolę w kształcie migdału], w którą zamknięta jest postać Mistrza. Mandorla wskazuje na tajemnicę Chrystusa w Jego Boskiej i ludzkiej naturze oraz na ciągłą odnowę życia w Chrystusie, na odradzanie się każdego dnia, zarówno każdego chrześcijanina, jak i życia wspólnotowego.
„Duch Święty kształtuje nas na wzór Chrystusa ku chwale Ojca i prowadzi nas do wieczności. Jest to droga przemienienia” (Wstęp OPF). Chociaż symbol Ducha nie jest przedstawiony w logo, to jednak jest obecny dynamizm Jego działania, który jako wiatr, wprawia w ruch ubrania uczennic. Duch Święty prowadzi każdą z nas i Zgromadzenie. Daje odwagę do dalszego kroczenia z radością, mimo zmienności naszej historii.
Jedną ręką Jezus Mistrz błogosławi: w tym geście widzimy całe błogosławieństwo, wszystkie łaski udzielone nam w ciągu tych stu lat. „Wszystko jest od Boga, wszystko prowadzi nas do Magnificat!” (Reguła 11). Ręka z przodu wskazuje drogę, zaprasza do podążania, do zaufania Mu: „Nolite timere, ego vobiscum sum! [Nie bójcie się. Ja jestem z wami]” ( Reguła 12).
Wizerunki kobiet to sylwetki, które nie przedstawiają konkretnych osób, ale każdą uczennicę, ze wszystkich kontynentów i grup etnicznych. Są czarne, aby się wyróżniać [względem tła], ale także aby symbolicznie pokazać, że patrząc realnie, jesteśmy bladymi cieniami tego, do czego zostałyśmy powołane.
Trzy linie tworzące drogę nawiązują do dynamizmu naśladowania Jezusa czystego, ubogiego i posłusznego, do misji, która wypływa z Paschy: w służbie Eucharystii, kapłaństwu i liturgii.
Są trzy linie, z których jedna daje początek czwartej, aby przypomnieć, że twórcza wierność charyzmatowi otrzymanemu od ks. Alberionego jest przeżywana w jego ciągłym rozwoju, w harmonii ze stale rosnącym Ciałem Chrystusa (por. MR 11).