Łaska sakramentów
Chrześcijanin jest żywą monstrancją, Kiedy wychodzi z Kościoła, powinien aż błyszczeć miłością Boga, fascynować tym ludzi, których spotyka. I to nowe życie, które otrzymuje od Boga aż promieniuje na innych. W ten sposób każdy chrześcijanin staje się płodny duchowo – swoim przykładem rodzi ludzi dla Chrystusa – wyjaśnia ks. Tomasz Wasilewski, paulista.
Ta analogia ma bardzo realnie swoje odniesienie w komunii życia małżonków. Są oni bowiem powołani do dawania życia. Ta komunia cielesna – jedność – ona jest nierozerwalnie, zawsze w Eucharystii związana z życiem, z rodzeniem do nowego życia. Tylko miłość między małżonkami, która buduje jedność, jest otwarta na życie. Jakiekolwiek oddzielenie płodności, nastawienia na życie od komunii, jedności, więzi – zawsze skutkuje takim czy innym dramatem.
Życie jest wielką tajemnicą, podobnie jak cielesne zjednoczenie małżonków, takim darem od Boga, że jest zawsze w swej istocie przede wszystkim wydarzeniem osobowym. Nie da się tego sprowadzić do kwestii wyłącznie biologiczno – fizycznych. Istota tego, co się dokonuje, jest zawarta w bliskości osobowej. Dlatego też dar nowego życia jest zawsze tajemnicą zawierającą się w kontekście miłości osobowej i aktu zjednoczenia.
Jak Eucharystia łączy ludzi między sobą?
Jak pogodzić ludzką płodność z możliwością przyjęcia i wychowania dzieci?
Posłuchaj!